Betong,Thailand

www.ceritaku.my

Percutian di Koh Samui berakhir apabila kami pulang bermalam dan keluar melalui border Bukit Kayu Hitam,Kedah. Sempat juga kami ronda sekitar Penang sambil nak hantar Syasya dan Mila,(entry tersebut bakal diceritakan kemudian).Dari Penang kami menyusur laluan Grik menuju ke Pengkalan Hulu,Perak.Kami masuk border Betong,Thailand...sebelum menuju ke kampung halaman Serambi Mekah,Malaysia.Terowong ini laluan wajib bila ke Pekan Betong,Thailand.

www.ceritaku.my

Sebaik saja melepasi terowong ...anda mesti melihat ayam batu yang besar ini sebelah kanan jalan. Kenalah berhenti bergambar. Barulah boleh tunjuk pada teman-teman.

www.ceritaku.my

Kaseh dan Najmi...apasal tu? Nak bergambar tapi takut tergelincir jatuh.

www.ceritaku.my

Ini patung-patung yang digunakan untuk sambutan perayaan tahun baru cina semalam.Nak lebih jelas...lihat gambar bawah.

www.ceritaku.my

Selesai sesi bergambar di sini....kami nak ke Piyamit Tunnel.Mungkin sudah ada di kalangan pembaca yang sudah sampai di lokasi tersebut,bolehlah kita berkongsi pengalaman bersama-sama.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

13 comments:

  1. Replika ayam tu apa maksud mereka di sana ye? Nak kata tahun ayam bagi org buddist tahun ini pun bukan kan. Mesti adalah yg sinonim dgn replika tu kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakzakie...menurut maklumat yang saya perolehi dari penduduk Chaam (2 minggu lepas baru balik dari sana) simbol ini ditujukan pada Raja Thailand yang bermaksud memberi umur panjang pada Raja Thailand.

      Delete
  2. Replies
    1. Pi...Penang tido 2 malam je,tak sempat nak hubungi jalan keliling pulau tapi tak sempat nak pi Pesta Penang,kena segera balik KL...semalam baru sampai KL.

      Delete
  3. ingatkan bentong kat pahang tadi
    hehe

    ReplyDelete
  4. bestnya melancong ke sana... :) ayam yg besar tu xbawak balik ke kak mah?hee ^__^

    ReplyDelete
  5. Kalau akak bawa balik nanti teman-teman lain tak boleh berposing dengan ayam lah...hihii

    ReplyDelete
  6. Seminggu juga,Siti Rokiah pusing dr Hat Yai ke Koh Samui,Penang dan Betong,Thailand baru balik Kelantan.

    ReplyDelete
  7. dasyat2.. suka mengembara yea.. dh mcm blog pelancongan j nih.. best tengok!

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen