Lubuk Cina

www.ceritaku.my

Seawal pagi jam tujuh lebih lagi kami sudah bertolak dari rumah ke Lubuk Cina. Sengaja turun awal memandangkan hari-hari sebelumnya hujan sentiasa turun awal pagi.Jadi kami tidak mahu lewat sampai di lokasi pertemuan yang dijadualkan jam 12.00-12..30 tengahari,lunch time.

www.ceritaku.my

Oleh kerana kami sampai awal,secara tak sengaja kami melawat Kampung Sungai Timun ini. Maklumlah dah lama sangat tak ke sini. Memang banyak sangat perubahan yang tak saya jangka. Malah saya pun sendiri tak pasti...??? Mana rumah kawan saya ni?? Apa yang saya ingat 26 tahun yang lalu rumahnya terletak berhampiran sungai dan boleh berjalan kaki ke sekolah. Itu 26 tahun lalu...sekarang !perubahan yang telah mengganggu memori silam saya untuk mengingati semula lokasi rumahnya..

www.ceritaku.my

Rupanya di pengkalan Sungai Timun ini siap ada rumah penginapan yang boleh disewa. Makluman awal yang saya perolehi,kadar sewanya memang murah iaitu rm50 semalaman. Memang berbaloi untuk keluarga yang ingin merasai suasana damai kampung di sini. Tepi sungai tu,siap boleh tengok para nelayan membawa bekalan tangkapan ke daratan.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

  1. kat mana sungai timun ni? best nye, murah je sewa 1 malam ye.. saya mmg suka suasana kampung.. best... lagi2 kalau leh tengok ikan..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum..singgahan kali pertama sy di sini.

    ReplyDelete

  3. Murah dan mesti sejuk je pagi2 kan...

    ReplyDelete
  4. jarak masa 26 tahun memang boleh mengganggu memori
    dah lama sangat tu

    ReplyDelete
  5. cntiklaa tmpat ni....rsa nak pegi nti :)

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen