Sematan ke Lundu...



Antara Sematan ke Lundu tidaklah jauh sangat,lebih kurang 18km saja jarak perjalanannya. Kami ikut jalan kampung berdasarkan peta jalan yang ditunjukkan oleh penduduk setempat. Sampai juga kami di sini,kalau nak tahu apa menarik di Lundu anda boleh baca catatan kawan blogger ini,beliau berasal dari Lundu.


Sambil meronda atas motor,dapat juga lah snap beberapa gambar...penduduk setempat membeli-belah di pasar tani.

www.ceritaku.my

Lokasi menuntut ilmu....

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Inilah 2 keping gambar yang sempat diambil,sekali tengok macam rumah kampung...(di kampung saya)

www.ceritaku.my

Hinggalah kami sampai di sini,kiranya inilah lokasi terakhir atau penghujung jalan bagi Lundu. Kami berhenti rehat di sebuah gerai di sini sambil borak-borak. Dalam syok bercerita tu,makcik kedai menyatakan bahawa ramai juga tenaga pengajar dari semenanjung yang berkhidmat di sini. Malangnya kami tak sempatlah berjumpa,cuti sekolah...semuanya pulang ke kampung halaman.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

  1. macam kampung melayu je tempat tu...insya Allah kalau ada kesempatan akan datang ke Sarawak...ari tu gi lawas je...huhuhu

    ReplyDelete
  2. wahhh..menariknya travel dengan motor..saya tak pernah lagi sampai ke sarawak

    ReplyDelete
  3. jom,sarawak sop ! abe mat

    ReplyDelete
  4. dkna nak g jugak :)

    peminat cheezy wedges?? ada promosi untuk cheese..jangan tunggu lama..

    http://kasihsuci-whh.blogspot.com/2011/11/promosi-tepung-cheese-wedges.html

    ReplyDelete
  5. kampung admin ni kat mana? sematan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen