Banjir di Hanoi

http://www.ceritaku.my/

Banjir...banjir....banjir jangan ingat Hanoi tak banjir. Rupanya sini pun berlaku banjir kilat.Tak sangka sungguh,mulanya berlaku tiupan angin yang kencang. Ingatkan ribut sebab kuat sangat anginnya.

http://www.ceritaku.my/

Terus mencurah-curah,air hujan. Nasib baik sempat kami berteduh.

http://www.ceritaku.my/

Pasar malam Hanoi tergendala seketika akibat hujan lebat yang turun secara tiba-tiba .

http://www.ceritaku.my/

Air dah mula menaiki jalan.

http://www.ceritaku.my/

Nasib baik kami dah beli buah nenas sebelum hujan lagi,sekarang dah tak selera nak makan. Nenas pun bermandikan hujan.

http://www.ceritaku.my/

Sungguh mengejutkan dalam masa tidak sampai sejam hujan lebat. Air sudah memenuhi ruang depan kedai seterusnya jalan raya dipenuhi air.Kedai pula bila hujan lebat tadi,peniaganya terus menamatkan operasi jual-beli dan menutup kedai. Ada juga saya nampak beberapa orang tuan kedai sudah mengalihkan barang jualan ke lokasi tinggi.Seronok juga dapat merasa hujan lebat dengan tiupan angin serta banjir kilat di tengah Bandar Hanoi.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

6 comments:

  1. banjir kilat....merasa banjir kat tempat orang...hee

    ReplyDelete
  2. banjir kilat kat kl mampu tenggelamkan kereta hehee

    ReplyDelete
  3. lebatnya...risau show saya bulan depan

    ReplyDelete
  4. Sayapun risau juga. Tiap hari hujan lebat kat JB nih

    ReplyDelete
  5. Salam Cikgu,
    ujan macam kat Msia jugak. Dengarnya Msia pun dah selalu ujan kebelakangan ni!

    ReplyDelete
  6. Kuching pun hari2 hujan skrg ni, cuma tak banjir lah..hanya membasahi bumi..siok utk kaki tidur, sehari tak bngun haha

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen