Trans-Borneo Day 7 TAWAU-Transport

Kalau kita berjalan ke tempat orang,pasti kita nak lihat apakah sistem pengangkutan yang paling banyak digunakan.Jom...kita tinjau orang Tawau guna apa untuk bergerak dari satu lokasi ke lokasi yang jauh....

Ini lah kenderaan yang mereka gunakan....perlu diingat Sabah merupakan negeri yang besar.Pergerakan antara lokasi memakan masa yang agak lama,disebabkan oleh faktor bentuk muka bumi,bukan seperti di Semenanjung yang menjalar HIGHWAY berbayar.



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

8 comments:

  1. bestnya dapat jalan-jalan dengan motor. dulu pun suka gak pi traver dgn motor tapi dalam negeri jer

    ReplyDelete
  2. wow akak....bestnye travel cma gini...saya & hubby berangan2 nk travel cam gini 1 fine day...

    ReplyDelete
  3. ahahaaa... saya nek bas taman semarak..

    ReplyDelete
  4. Abu Luqman pernah naik motor cup chai jer dari Penang ke KL sorag sorang...saja nak travel

    ReplyDelete
  5. meenarik dan mencabar betul pengembaraan akak ni..

    p/s:tenkiu 4 da wish..cik tom follow akak ;)

    ReplyDelete
  6. Mata Hati...jalan saja ke mana kita nak pergi,naik apa saja.
    darkbatman...guna bas pun best...tengok entry akak sebelum ni,akak dah guna bas,van,feri dan bot...SERONOK!
    CIKaYU....boleh ajak saja suami tu ke mana saja.janji HAPPY.
    abeq89...mula-mula dekat naik bas dekat-dekat lepas tu cuba yang jauh pula.
    Abu Luqman...kapcai pun boleh...motor BELANG pernah sampai di PATTAYA BANGKOK tau! (psst...akak belum publish lagi cerita tu)

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen