Trans-Borneo Day 7 Pasar Ikan Tawau Part 1

www.ceritaku.m Lokasi kami seterusnya ialah ke Pasar Ikan Tawau.Bukan tak pernah tengok ikan tapi hati ini terpanggil nak juga masuk ke dalam pasar ini.Meriah tau,rupa-rupanya masyarakat Tawau membeli ikan waktu petang nak guna untuk makan malam nanti.Jom...kita masuk alang-alang dah sampai depan pasar...

www.ceritaku.m Woow..!Besarnya ikan,segar-segar pula.Kalau ada dapur kat hotel tu...memang sah dah sambar ikan-ikan ini sekilo 2 makan bakar cicah sos.

www.ceritaku.m Semua nampak gambar ini? Siapa tahu namanya?Macam mana atau bagaimana cara untuk makannya?
Sesekali nak juga uji kawan-kawan blogger yang pandai ni....(psst...tak marah kan!)


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

10 comments:

  1. salam...ziarah pagi...ikan d Twau murah ke

    ReplyDelete
  2. eii lato!!
    kegemaran aku ni..

    tmbh2 lg cicah ngan asam limau...
    kasi pedas kaw2 punya..

    fuh!!

    ReplyDelete
  3. tu rumpai laut ke? nak kata sayur macam bukan je....leh makan ke? huhu

    ReplyDelete
  4. Salam Yong, haa best ikan kat Sabah, muroh dan pelbagai! Haa yg ijo tu rumpai. Yg ni Yong tak penah makan yg lagi satu tu ada makan kat restoren. Deme sini perah asam limau, boh bawang dan cabai. OK gak, rangup2.

    ReplyDelete
  5. uikkss..ape tu mak, rumpai laut ke??

    ReplyDelete
  6. rumpai laut ke tu?? pernah tgk dalam tv...tp belakang umah saya kat kg pun ada..rumpai gak..tp dalam sungai punyer..hehe...

    ReplyDelete
  7. Salam...

    Bestnyer jln2 kat pasar Tawau. Last week mama baru balik dari Karambunai Sabah. Best gak jln2 tapi mama ada conference masa tu. Dptla merasa depa bawak jln2 kat pasar filipin.

    ReplyDelete
  8. sonok ar baca, tapi x abis agi ni...rasa cam nak gi tawau ar nx yr

    ReplyDelete
  9. hehhe. tu nama dy tak silap rumpai laut. cara makan nya senang jak.

    rumpai tu jangan direndam dalam air. sangkut rumpai tu asal jangan berendam la. bila nak makan, cuci2 mcm tu dan makan dengan perahan air limau atau sambal. sedap la.

    kalu dah kecut atau berendam dalam air, maknanya dah rosak. tak leh makan. hehehe.

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen