Candi Arjuna, Dieng Wonosobo

www.ceritaku.m

Assalamualaikum....salam kembara dari kami di Wonosobo. Kami masih di jawa Tengah. Masih belum selesai meneroka lokasi wisata di sini. Awal jam 7 pagi sudah sampai di Candi Arjuna ini. Kalau pembaca ingin membaca sejarah candi Arjuna ini bolehlah melayari INI. Lokasi candi ini dengan penginapan kami amat dekat,tak sampai 5 minit menaiki motorsikal. Jangan lupa....kami jelajah Jawa Tengah ini dengan motorsikal sewa.Boleh la lihat album kami di halaman facebook Ceritaku untuk mu.


www.ceritaku.m

Berbalik pada cerita di Candi Arjuna. Tempatnya memang bersih,lokasi wisata ini memang dijaga rapi. Sungguh beruntung melihat pemandangan indah dari sekitar candi ini. Percayalah...seawal pagi ini dengan liputan kabus di kawasan candi ini kesejukkan memang menusuk hingga ke tulang. Nak basuh muka pun kami guna air mineral...itu pun dah menggigil...bayangkan kalau mandi. Sangat puas hati kerana di lokasi ini dapat lihat sejarah agama dulu-kala,dapat lihat seni kreativiti masyarakat dulu dalam senibina. Sungguh hebat mereka. Jangan lupa untuk lihat gambar menarik di halaman Ceritaku,anda pasti puas hati,kerana halaman facebook itu ada gambar yang lebih menarik.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

  1. Salam Kak Mahh..takjadi ler nekcik nak ngikot...tak pandai naik moto!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sewa van atau kereta pun boleh Nekcik.

      Delete
  2. Cantik ler tmpt ni kak mah.... cuaca sejuj tu yg best.. x prnh tau pon kewujudan tmpt ni... ni bru tau...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cantik. Suhu boleh cerah 0°C ketika bulan Jun hingga Ogos. Pelancong selalu bermalam di Wonosobo.

      Delete
  3. salam ziarah
    wah bestnya ashik gi jejjalan ajer kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Ina bila cuti jer, kami jalan.

      Delete
  4. Kawasan yang sangat dijaga, bersih dan pemandangan gunung-ganang yang memang cantik, memang nampak tenang.

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen