Jogjakarta @ Yogyakarta


Assalamualaikum, Salam jelajah budaya serantau. Kami dah sampai di Jogjakarta@Yogyakarta...flight delay dari Malaysia. Awalnya kami dah buat perjanjian dengan tuan motor untuk terus menyewa motornya pada hari kami sampai. Tetapi bila dihubungi ...tiada jawapan dihujung talian. Keputusan diambil kami akan bergerak ke hotel. Abe Mat dah tempahan melalui Agoda. Nak tahu kami naik apa ke hotel..? Hahaaa..kami naik bas. Ianya lebih murah hanya 6 ribu rupiah untuk 2 orang berbanding dengan teksi yang mahu tambang sebanyak 80 ibu rupiah. Banyak kami jimat. Macam kampung sendiri pula. Okey..akhirnya kami selamat sampai juga di hotel. Nanti saya sambung cerita lagi. Jangan lupa gambar menarik dan terkini fb saya dan halaman Ceritaku Untuk Mu.


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

8 comments:

  1. wamboiii nyap nyap udah ke jogja buk...mau libur libur ya

    ReplyDelete
  2. byk beza tu tambang bas ngan taksi ke Kak Mah..mmg jimat giler :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya ...memang jimat kalau malam teksi lagi mahal. Banyak hanya sebelah airport saja.

      Delete
  3. Memang jimat tol naik bas kat Indonesia ni ek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat jimat...dan seronok rasa pengalaman naik bas di Jogjakarta@Yogyakarta.

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. igt sy nk g melancong jgk..tgk candi tu..cam best je..brapa hari kak mah kat yogja?..selain candi tu,apa lagi tempat menarik kat sana?

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen