www.ceritaku.my

Assalamualaikum....salam sejahtera buat semua teman pembaca sekalian.Pastinya anda semua terkejut kerana saya paparkan kisah Pulau Pinang lagi. Sebelum ini tahun 2012 paparan entry saya adalah berepisod bagi satu tajuk...tetapi kelainan 2013 ialah paparan satu tajuk yang menghidangkan banyak gambar untuk satu tajuk serta terus menuju ke penamat entry.Dah banyak paparan Negeri Pulau Mutiara ini saya tulis...sesiapa yang berminat boleh baca...dan cari di laman sesawang CERITAKU.Rasanya dah 4/5 entry berkaitan Pulau Pinang. Kali ini kami memang niat nak tidur di Pulau Pinang. Sampai malam terus menyeberang.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Diam-diam ke Pulau Pinang dengan tidak memaklumkan pada adik di sana.Walk-in cari hotel...sukar juga penuh.Memang sungguh ramai pelancong asing ke Pulau Pinang.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Akhirnya kami dapat bermalam di sini. Besarnya bilik....rm50 saja.Plan awal pagi nak ke Bukit Bendera.Anda nak tahu kisah Bukit Bendera sila klik INI.Jom...ke sana.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Sila baca....bayaran untuk naik kereta kabel/keretapi Bukit Bendera.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Penang Hill @ Bukit Bendera...ketinggiannya ialah 830 dari paras laut,kalau mendaki lambatlah sampai. Bagi pelancong yang ingin ke sini adalah lebih baik datang awal pagi....maklumlah setiap cuti persekolahan memang amat ramai pengunjung bukan saja ke Bukit Bendera tetapi seluruh Pulau Pinang.Tak percaya?...ermmm lihat bawah!

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Laju...sekejab sana dah sampai ke puncak Bukit Bendera...jom kita ronda!

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Selingan....hentian kereta kabel sebelum sampai di puncak,ada orang kampung berhenti sini.

www.ceritaku.my

Kabel yang menarik kenderan ini ke atas dan ke bawah bukit.

www.ceritaku.my

Dinginnya.....

www.ceritaku.my

Pinjam model cina...

www.ceritaku.my

Yes! kami dah sampai...anda bila lagi? Kita lihat apa yang ada di kawasan tanah tinggi ini.Saya tinggalkan anda menikmati gambar di bawah.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my


www.ceritaku.my

Macam-macam ada....akhir sekali walau pun sejuk nak juga mencuba ABC ini. Sedap...Selesai di Bukit Bendera....kami nak turun .Saya paparkan gambar yang saya ambil semasa menuruni "Penang Hill" ini.Silakan....

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Alhamdulillah...pemandangan menuruni Bukit Bendera yang menarik bagi diri saya.Sampai saja ke bawah terasa lega dan selamat.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Akhir sekali....pesanan saya buat semua pelancong yang ingin ke Penang Hill atau Bukit Bendera...silalah datang awal pagi,kerana anda akan merasai kedinginan puncak tanah tinggi ini serta menyaksikan pemandangan yang begitu mempesonakan.Tak akan menyesal datang awal pagi...kerana sesuatu menarik ada hanya awal pagi....Selamat tinggal Bukit Bendera....insyaallah ada peluang kami naik lagi THE END.
www.ceritaku.my

Kelantan International Bike Week 2012,memang mendapat sambutan hebat dari seluruh warga kelab motorsikal seluruh Malaysia. Mungkin faktor kerja saja yang menghalang mereka sampai ke sini.Lokasi perjumpaan warga bikers ialah di Dewan Jubli Perak,berhampiran Stadium Sultan Muhamad,Kota Bharu.Pastinya ....kami pun turut serta,sambil nak pulang ke kampung.Gambar atas ialah rombongan yang kami temui di laluan Gua Musang- Kota Bharu.

www.ceritaku.my

Sempat juga saya ambil gambar brother ni...relak je bawa motor..Biar lambat tapi selamat.Pendaftaran untuk menyertai KIBW ini kena buat awal,kalau tidak tak lah dapat baju yang sama dengan saiz badan. Kami mohon bantuan rakan untuk pendaftaran ini.RM50 seorang...jom! lihat apa yang kami dapat...

www.ceritaku.my

Tag...untuk seorang satu. Digunakan untuk aktiviti dan nombor sirinya untuk cabutan bertuah.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Itulah antara barangan yang kami dapat dengan bayaran RM50 seorang serta makan malam di Dewan Jubli Perak.Memang berbaloi...ialah dapat 2 helai baju "T"...boleh pakai sampai lusuh.Bagi bikers dari luar negeri Kelantan ...pagi Sabtu ada program lawatan ke sekitar Kota Bharu hingga ke Pantai Tujuh,Tumpat.Kami tak dapat nak join aktiviti tersebut.Khabarnya ada hampir 1000 penyertaan motorsikal menyertai konvoi tersebut.Memang bestlah...menurut cerita kawan saya yang menyertai konvoi itu.

www.ceritaku.my

Memang seronok dapat berkumpul dan berjumpa rakan-rakan lama dan baru sepanjang KIBW 2012,manakala bagi saya sendiri ini merupakan kali pertama menyertai KIBW dan pastinya seronok,sebab dapat pengalaman baru dan merasai sendiri suasana perjumpaan rakan bikers. Tahniah juga diucapkan kepada rakan-rakan yang mendapat cabutan bertuah....Kalian memang bertuah...dapat jaket,dapat helmet...dan pelbagai hadiah bertuah yang lain. Memang hebat penganjur kerana berjaya...memeriahkan suasana KIBW 2012 dengan penutupan percikan bunga api di depan Dewan Jubli , Perak.Saya tinggalkan satu pertanyaan..." Tahun 2013...ada lagi tak KIBW."? THE END




*****Terima kasih GIVI...lihat (jaket dan beg),nak tengok gambar lain KLIK SINI

Next PostNewer Posts Previous PostOlder Posts Home