Mersing,Johor

www.ceritaku.my

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca. Trip ride kali ini kami akan ke Mersing,Johor bagi memenuhi undangan jemputan majlis bercukur dan aqiqah anak kawan saya.Abe Mat memang sengaja tidak mahu melawat kawan ini ketika dia mula-mula bersalin di KL. Abe Mat nak ke Mersing katanya,sambil jalan-jalan melawat tempat cari nafkah masa muda-muda dulu.Laluan yang kami pilih ialah melalui Bandar Kluang,wah !dah semakin moden Kluang.Jarak perjalanan sejauh 366km dari Batu Caves...tidaklah memenatkan kami.

Sampai saja Mersing terus meronda sekitar bandarnya. Mersing pun dah semakin maju.Kalau dibandingkan dengan 10 tahun lepas memang banyak perubahannya. Dulu masih ada kedai-kedai berdindingkan kayu,sekarang semuanya dah konkrit. Mersing sudah maju.

Inilah tepian sungai Mersing belakang hotel penginapan kami.

www.ceritaku.my

Hotel yang terawal wujud di Mersing dan masih kekal gagah beroperasi lagi. Tapi kami tidur hotel baru.

Sepetang di Mersing. Agak sunyi bila senja menjelma.

Pantai Mersing merupakan lokasi riadah penduduk setempat dan juga sempat kami mencuba keropok lekor Mersing di pantai ini.

www.ceritaku.my

Ini hotel penginapan kami.Hanya semalam saja di sini,esok majlis kenduri kesyukuran rumah kawan saya selepas itu kami akan terus pecut balik KL.

Terima kasih kawan kerana belanja kami makan Satay Teluk Iskandar yang tersohor di Mersing. Ada satay ayam,daging dan arnab....satay perut pun ada. Memang ramai pelanggan dan menunggu pun agak lama.Apa pun memang sedap satay ini. Puas hati dapat makan satay sedap,anda pun boleh mencuba bila ke Mersing. Sekian untuk entry kali ini. Maaf tak dapat paparkan gambar kenduri....THE END.