Bering ER6 rosak

www.ceritaku.my

Bering ER6 rosak...ermm sesuatu yang tidak dijangka. Tapi memang dah tahu bahawa ianya dah mulai tamat tempoh. Abe Mat menjangkakan sempat untuk balik KL dan tukar. Biasalah bila dah ride,pusing sana sini masuk keluar kampung....terlebih penggunaan. Pertengahan jalan lagi saya dah rasa macam naik kuda. Abe Mat relak je...2/3 kali cakap mulalah gabra.

www.ceritaku.my

Mencari kedai motorsikal pun agak sukar,sebab banyak lagi kedai belum buka.Malah bukan semua kedai ada barang ganti.Kami dah siap kira lebih kurang 50km akan sampai di Padang Besar,Perlis.Ada kawan di sana boleh minta bantuan,kalau dah terdesak sangat. Bila cari...punya cari kedai jumpalah sebuah kedai kecil  berhampiran Tesco Lotus...kecil je kedainya.

www.ceritaku.my

Tengok tokey kedai sendal motor ER6 dengan apa?

www.ceritaku.my

Walau pun kedainya kecil tapi boleh baiki ER6 kami.Percaya tak? Kena percaya.Tu...dia tokey kedai tak berbaju,sepatah bahasa Melayu pun tak pandai cakap. Nasib baik ada penduduk setempat orang Narathiwat yang pandai boleh jadi penterjemah kami.

www.ceritaku.my

Taadaaa....siap sudah ER6 kami dengan tukar bering ER6 yang rosak. Nak tahu berapa harganya duit Bath120@rm12.Mahal ke murah? Bagi anda yang ada motor ini mesti tahu ....alhamdulillah dah boleh balik Tanah Melayu dengan selamat.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home