Pulau Pinang @ Pulau Mutiara

www.ceritaku.my

Percutian dari Koh Samui melarat hingga membawa kami meronda masuk Pulau Pinang. Di mana Pulau Pinang ni?...Mesti ramai dah sampai di Pulau Mutiara ini,atau kalau dulu di kenali sebagai Tanjung Bidara sebelum tersohor dengan nama Pulau Pinang.Jangan lupa memerhati keindahan Jambatan Pulau Pinang sepanjang 13.5 km.

www.ceritaku.my

Perjalanan ke sini tanpa sebarang perancangan....main terjah saja. Meninjau sekitar lokasi berdekatan sebab kami pun agak tergesa-gesa nak pulang ke Kelantan.Melalui The Ship yang cantik reka bentuknya...

www.ceritaku.my

Tak sempat nak meninjau lebih dekat lagi,lokasinya di Batu Feringhi. Kalau anda ke sini mesti perasan kerana terletak di tepi jalan utama.

www.ceritaku.my

Tak sah kalau sampai di Batu Ferringhi tak jejak kaki di pantai peranginan ini. Kena pula bayaran rm2 untuk parking. Bayar saja sebab kita dah parking.

www.ceritaku.my

Inilah antara kedai jualan peralatan untuk mandi-manda di pantai Batu Feringhi.Orang pun belum ramai lagi masa kami berada di sini,awal lagi...mungkin petang baru ramai.

www.ceritaku.my

Memang cantik dan bersih pantainya. Patutlah mat saleh ramai berkunjung ke sini.

www.ceritaku.my

Antara aktiviti pantai yang ditawarkan kepada pemain air di Batu Ferringhi.

www.ceritaku.my

Yang mana satu pilihan anda?

www.ceritaku.my

Menara ...untuk tujuan keselamatan. Ada 2 petugas- pengawal pantai ketika kami di sini.

www.ceritaku.my

Nampak sangat seronok keluarga itu bermain air.

www.ceritaku.my

Ada Kompleks Bayu Senja yang menyediakan pelbagai kedai makanan dan minuman kepada pengunjung ke Batu Ferringhi ini. (sila abaikan sampah...mungkin tercicir nak ambil).
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

16 comments:

  1. kenapa kak pergi batu feringhi waktu petang.. pergi batu feringghi waktu malam baru cantik, sepanjang jalan batu feringghi tu ada gerai seperti pasar malam di thailand juga. Waktu malam cantik dengan lampu the ships dan bangunan2 lain starr pukul 7ptg-12 malam. :-)

    BY: djdanchef
    == ♥ == ♥ == ♥ == ♥ ==

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya ke...terima kasih maklumat ini. Insyaallah kalau berpeluang kami ke sana waktu malam pula.

      Delete
  2. la ...awat tak call...berapa hari kt Penang ?

    ReplyDelete
  3. yeaaaassss,,,, kejap lg nak blk penang :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa try...Nasi Kandar Line Clear.

      Delete
  4. cantiknya pantai Batu Ferringhi...

    ReplyDelete
  5. assalam..
    last ayu pi penang 2002. konvo.
    mmg rinduu ssgtt

    ReplyDelete
  6. saya selalu jugak terjah penang, tapi jarang ke pantai batu feringgi nih. cantik jugak :)

    ReplyDelete
  7. Salam..saya hari hari ronda penang..sbb dok d penang..hehe..smlm bawa sedara dari kl dan ..bukit kayu hitam..ambil masa 2 jam nak ke..tg bungah...dari..pdg kota..lama..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti seronok bawa saudara sambil bercerita kisah sejarah Francis Light.

      Delete
  8. Sudah lama tidak ke Pulau Pinang. Pernah menetap di Pulau Pinang hampir 5 tahun.

    ReplyDelete
  9. Indah sekali lokasi pantainya.

    Sukses selalu
    Salam Wisata

    ReplyDelete
  10. Harga nk main semua tue brapa ya..

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen