Muzium di Hanoi

www.ceritaku.my

Tak perlu nak cakap dah,mohon baca atas.Pilih saja baca yang mana faham. Kami berjalan kaki untuk sampai di muzium ini.Oittt! Abe Mat tu,tengah buat apa tu?

www.ceritaku.my

Sejarah mengajar erti kehidupan.Sejarah juga mematangkan kita.

www.ceritaku.my

Jaga-jaga nanti terpetik suis,perang moden pula. Kenapa tak terlintas nak naik ikut tangga tepi tu dulu huhuhuu.

www.ceritaku.my

Memeriksa senjata agar sentiasa dijaga rapi.

www.ceritaku.my

Akak...! sampai bercekak tangan di pinggang,marah ke apa ni? Inilah aksi spontan pengunjung yang saya sempat ambil gambarnya.

www.ceritaku.my

Bahagian dalamnya pula,dapat juga lihat baju ,topi dan tongkat zaman dulu yang dipamerkan. Semua yang ada di muzium ini merupakan tinggalan sejarah perang dunia ke 2 dulu.

www.ceritaku.my

Sila abaikan kipas sebelah kanan anda,itu bukan bahan sejarah lagi.  Beberapa laras senapang yang dipamerkan dengan begitu simbolik lagi,boleh dipegang dan tiada peluru je.Mari kita lihat dari dekat senapang ini...LIHAT BAWAH!

www.ceritaku.my

Kisah perang zaman dulu antara Vietnam dan Perancis.

www.ceritaku.my

Gambaran perang zaman dulu.Dah habis tengok muzium ....mohlah! kita keluar tengok apa ada di luar muzium.

www.ceritaku.my

Gerai jualan pelbagai barangan antara kopi yang Abe Mat pakai. Sesuai tak jadi soldier ni?

www.ceritaku.my

Kalau nak hadiah pada kawan pun boleh ni...

www.ceritaku.my

Inilah pemandang luar muzium.

www.ceritaku.my

Mesti ramai tertanya-tanya,apa ni? Rangka kapal terbang yang menjadi sejarah negara Vietnam.Kami nak menuju ke bahagian lain muzium....jom!

www.ceritaku.my

Bahagian ini mempamerkan kenderaan besar zaman dulu,turut dipamerkan juga ....lihat bawah!

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Dua gambar di atas,merupakan gambaran peristiwa yang berlaku pada ketika itu.Betul-betul....macam berada dalam kisah silam bila perhati gambar-gamabar yang ada di sini.

www.ceritaku.my

Bahagian ini mempamerkan kenderaan besar,sebab itu ianya terletak di sebelah luar tetapi tetap dalam bangunan muzium...Abe Mat buat apa tu?
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home