Udang galah lunch

www.ceritaku.my

Perjalanan pulang dari Pengkalan Balak, Masjid Tanah Melaka. Kami melalui jalan ini ....oooo ada ALAM disini. Kami tak mahu berlengah lagi dalam minda dah terbayang udang galah dah ni.  Jom! ikut kami lunch udang galah.

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Kami mengikut jalan lain pula untuk menuju ke Lubuk China.Nampak pula kapal ini. Lokasi...maaflah tak berapa tahu.

www.ceritaku.my

Menurut maklumat kawan saya ini pula ialah medan ikan bakar. Sungguh banyak perubahan.Sesat di lokasi nampak gayanya,maklumlah semuanya baru dan berubah.

www.ceritaku.my

Ok...menuju kita ke Kampung Sungai Timun,Negeri Sembilan Itulah lokasi udang galah lunch.

www.ceritaku.my

Akhirnya sampai juga kami di lokasi makan tengahari.Menu utamanya ialah udang galah Kampung Sungai Timun.

www.ceritaku.my

Terima kasih Sad...kerana sempat lagi ambil gambar udang galah yang di atas dapur ni.


www.ceritaku.my

Dua rasa hidangan istimewa udang galah yang disediakan oleh kawan lama saya. Satu udang galah masak kicap....sedap! Udang galah masak lemak cili api...menu wajib Negeri Sembilan...terbaik,rindu sungguh nak rasa masakan kampung. Kami tanpa segan-silu menambah nasi,maaf ye tuan rumah termakan banyak pula.

www.ceritaku.my

Hasilnya ini yang tinggal.Kulit....udang galah boleh buat kraftangan tangan tak?....Bukan saya makan seorang,ada lagi kawan saya tu...si Akmar pun letak sini sama si Sad.

www.ceritaku.my

Ini ada lagi baki,disuruhnya meratah udang galah ...mulanya kami (Abe Mat,saya dan Akmar) segan tapi mahu. Memang habis...sedap insyaallah di masa akan datang kita pakat buat lagi dengan beberapa ahli baru (kawan lama yang baru jumpa di FB)....Alhamdulillah..rehat sekejab kenyang dah ni.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

10 comments:

  1. lama tak makan udang galah...sedapnya kak Mah

    ReplyDelete
  2. dah lama benor tak mkn udang galah ni..tringin plak!

    ReplyDelete
  3. sedap tu udang...udang galah pulak tu.tp kalau mkn pandai2 la tanggung...hehee

    ReplyDelete
  4. Jangan juga lupa pekena Cendol Masjid Tanah.

    ReplyDelete
  5. kebetulan pulak
    belum makan malam lagi ni
    hehe

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum kak mah....wow sedap n menyelerakan bila tengok udang galah yg beso2 tu...:)

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen