Saturday, September 1, 2012

Masjid Beijing di Kelantan

www.ceritaku.my

Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra...mesti ramai tak tahu bila saya paparkan nama ini. Kalau nama ini...MASJID BEIJING KELANTAN,semua orang tahu mana letaknya lokasi masjid tersohor ini. Senibina masjid yang begitu unik hasil gabungan senibina Islam dan China. Khabarnya Masjid Beijing Kelantan ini menyerupai Masjid Niujie di Beijing. Masjid Niujie telah berusia lebih dari 1000 tahun.

6 comments:

  1. jemput join sini untuk dapatkan hadiah menarik :

    http://musyuxmusyux95.blogspot.com/2012/08/i-love-blogging-giveaway-by-wawa.html

    ReplyDelete
  2. Ini satu2nye masjid yg di bina sempena pemerintahan kerajaan PAS

    ReplyDelete
  3. pernah lalu je, tak pernah singgah lagi setakat ni

    ReplyDelete
  4. dkna tau kat mana...hehehee..

    kesian tengok abg afiq..huhuuu

    ReplyDelete
  5. aku dan padin pernah sampai ke masjid ni tahun lepas

    ReplyDelete
  6. selalu jugak singgah kat situ.. hehe memang cantik

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen

Kegemaran ramai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...