Pokok apa ini?

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

www.ceritaku.my

Untuk kali ini saya paparkan gambar pokok. Siapa tahu ...apa nama pokok ini? Gambar pohon kayu ini saya ambil dari tepian terminal feri di Pulau Karimun. Sambil santai melihat pemandangan sekeliling ternampak pula pohon kayu berbunga ada buah pula,,,tapi maaf saya sendiri tak mengetahui apakah nama pokok ini.Saya berpendapat ada dikalangan pembaca yang bijak pandai boleh berkongsi maklumat dengan saya mengenai pokok ini.Jangan segan-segan...dipersilakan dengan segala hormatnya...
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

11 comments:

  1. mcm rope bunga kemboja je..dulu masa kecik kat tanam permainan ada,selalu dok kutip selit kat rambut...;)

    ReplyDelete
  2. Pokoknya rendang ke tinggi? Kalau tak silap, area Sabah tepi Tg Aru ada pokok ni...namanya mmg tak tau ler...hehe.

    ReplyDelete
  3. Cerbera odollam.

    Atau pokok pong pong.

    Atau pokok sea mango.

    Tapi buahnya beracun ye kak..

    ReplyDelete
  4. maaf..dkna memang tak suka teka..cuba bagi jer jawapan hehehee

    ReplyDelete
  5. alamak..pernah jumpe pokok nie tapi xingt name la pulakk..

    ReplyDelete
  6. mcm pokok kemboja tapi part buah tu terus jd konfius

    ReplyDelete
  7. cantik gambar
    nama x tahu.. hehehe

    ReplyDelete
  8. Pokok ini mengingat ketika saya kecil di Pulau Pinang. Banyak pokok ini ditanam ditepi jalan dan paling yang saya tidak suka apabila dipetik akan mengeluarkan getah putih.

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen