Ride terus ke Pak Meng


Perjalanan dimulai pada awal pagi,biasanya selagi cerah tanah....selagi itu kami ride .Tetapi kali ini kami memilih kelainan iaitu ride santai menyusuri jalan pantai di Thailand ini.


Dari pintu masuk Danok/Satun di selatan Thai menyusur jalan terus ke Trang. Sebenarnya bila bertolak awal pagi memang seronok dapat melihat pemandangan di negara orang.Lagi pun perjalanan ini tak lah jauh sangat jaraknya lebih kurang 172km saja. Kalau laju 3 jam menunggang motorsikal sampailah di Trang. Tapi UTAMAKAN KESELAMATAN DIRI KETIKA MEMANDU.


Kami ride santai terus ke Pak Meng/pantai Pak Meng lebih kurang 47 km lagi menuju ke lokasi pantai dari Trang ke Pak Meng.Memang perlahan pergerakan kami,almaklumlah ride santai. Sampai pula di sini kedai milik orang Islam Pattani...tengoklah tulisan rumi berbahasa Malaysia/Melayu.Sempat pekena sotong celup tepung lagi di sini.


Tu...dia bukti tuan motor dan enjinnya dah sampai di Pantai Pak Meng.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

9 comments:

  1. ada stiker tak tampal kat motor tu ;p

    ReplyDelete
  2. Salam Cikgu, mana gambor sotong?

    ReplyDelete
  3. Dah sampai thailand.... Yey... :)

    ReplyDelete
  4. Pak meng dengan pak bara jauh dak?

    ReplyDelete
  5. Sticker...dah tak berapa ada di motor.Sotong??? Ooooo...menu tunggu episod akan datang.Iya ..dah sampai Thai ini dengan motor je. Pak Bara di sempadan ,Pak Meng sila terus ride sampai di Trang dan dalam 50km sampailah di Pak Meng.

    ReplyDelete
  6. Ok...terima kasih..insyaAllah..akan sampai Pak Meng pulak.. B-)

    ReplyDelete
  7. ada kawan kata
    jalan kat selatan thai lebih cantik berbanding kat malaysia ni

    ReplyDelete
  8. wah best nyer...
    bila boleh gi sana gak nih :)

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen