Medan to Banda Aceh Part 5 Day 1

Selamat tinggal Lhokseumawe,kami berdua kena meneruskan ride menuju ke Sigli pula.

Inilah antara pemandangan persekitaran jalan menuju ke Sigli. Biasalah kesibukan masyarakat menjalankan aktiviti harian.
Setiap kali nampak papan tanda,hati memang terasa lega. Rasa lokasi tujuan sangat hampir dan tidak sabar menanti apa yang ada di lokasi seterusnya.

www.ceritaku.my
www.ceritaku.my
www.ceritaku.my
Cantik bukan pemandangan kawasan pertanian yang aktif diusahakan oleh masyakat setempat.

www.ceritaku.my
Di Malaysia pun berlaku sebegini,membaik-pulih setiap kerosakan demi keselamatan dan keselesaan rakyat.

Signboard Banda Aceh dah tertera,tak lama lagi sampailah kami. Terasa nak menjamu tekak dengan jagung bakar pula.

www.ceritaku.my
Kami berhenti rehat seketika,sambil menikmati juadah jagung bakar Indonesia....PELIK ni tapi sedap jagungnya....

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

8 comments:

  1. Never heard of jagung bakar before, lovely shots on the padi field, nice green scenery.

    ReplyDelete
  2. bestnya jejalan ke tempat orang...

    ReplyDelete
  3. Haha.. kenapa jual jagung bakar kat bekas camtu?

    ReplyDelete
  4. salam akakcomey,

    Best sungguh merantau tempat orang...semuga selamat perjalanan...

    ReplyDelete
  5. kat sana posisi kita kat atas jalan.. sebelah kiri (macam Malaysia) atau sebelah kanan?

    Sebab ada gambar posisi motor kat sebelah kanan jalan..

    cuma ingin tahu...

    ReplyDelete
  6. cantiknya pemandagan..suka tengok..awan pun putih membiru...tenang tengok...

    ReplyDelete
  7. Hasmizal
    Posisi jalan antara Malaysia dan Indonesia sama saja.

    ReplyDelete

Terima kasih,kerana sudi meninggalkan komen